II Kongres Biznesu SPA i Festival Kuchni Wellness

Spa Niedługo po świętach wielkanocnych – w dniach 7-8 kwietnia w Hotelu OSSA Congress & SPA znajdującym się pod Warszawą odbędzie się II Kongres Biznesu SPA i Festival Kuchni Wellness. Będziemy w tych dniach świadkami licznych prelekcji. Swoje przemówienia wygłosić mają specjaliści z branży zarówno z Polki, jak i z zagranicy. Wydaje się, że spotkanie będzie bardzo twórcze, bowiem rozmowy będą dotyczyły nie tylko sposobów samego zarządzania ośrodkiem, ale i problemów związanych z marketingiem, nastawianiem na sukces, oraz doborem samego personelu. Na pewno będąc właścicielem tego typu ośrodka warto zapisać sobie tę datę w kalendarzu i pojawić się choć na moment na kongresie. Nie wszyscy jednak uważają, że taki kongres może coś dać: – „Nie możemy zapominać, że ośrodki są różne – mówi Tomasz Seder, człowiek związany z marketingiem od blisko dwudziestu lat. – Tego typu inicjatyw, jak kongresy, konferencje, etc jest wiele w naszym kraju. Zaprasza się fachowców z całego świata, ale nikt tak na prawdę nie rozpatruje ważnych zagadnień z perspektywy Polski. Gwarantuję, ze gdyby wprowadzić do naszych spa standardy, jakie obowiązują w Belgii, Francji czy innych bardziej rozwiniętych od nas krajów, to większość polskich ośrodków po prostu by zbankrutowała. Mamy zupełnie inny rynek i dużo uboższych klientów.” Właściciele małych ośrodków do kongresu podchodzą sceptycznie. Nasz dobry znajomy ze Świnoujścia uważa, że ten zjazd jest dobry tylko dla potentatów, którzy świadczą usługi dla elit: – „Na pewno inaczej spogląda się na taka wiedzę z perspektywy potężnego ośrodka mogącego naraz obsłużyć 200 klientów, a inaczej, kiedy Spa jest tylko małym dodatkiem do pokoi gościnnych. Nie uważam, żeby mój ośrodek był zły, klienci się nie skarżą, ale na pewno nie jestem w stanie przeprowadzić wielu zalecanych inwestycji. To by mnie zrujnowało i myślę, że z takiego samego założenia wychodzi wielu innych właścicieli Spa.” Obie te opinie nie są przyjazne samej konferencji. Oczywiście uczestnictwo w niej może wziąć każdy. Wystarczy odpowiednio wcześniej wygłosić akces i wypełnić formularz zgłoszeniowy. Pytanie jednak brzmi: czy takie kongresy mają racje bytu? Cokolwiek by nie mówić, to na pewno takie spotkania są bardzo twórcze. Nawet jeśli same prelekcje wyrażają tylko senne marzenia i są oderwane od rzeczywistości. To jednak sama możliwość konsultanci, rozmów, spotkać i wymiany wspólnych doświadczeń może dać wiele. Najważniejsze, to by na takie spotkania stawiać z pomysłem. Nie można się obawiać i nie pytać. Tutaj wszak chodzi o to, by naukę czerpać. Bo wiedza może dać nie tylko nowy pogląd na problemy, jakie występują w Spa. Może także przyczynić się do kosmetycznych zmian w sposobie zarządzania i promowania ośrodka. A nawet te szczegóły potrafią niekiedy zdziałać cuda. Świat się zmienia, a my musimy się dostosowywać. Zmieniają się ośrodki Spa, a nasze obiekty muszą ewoluować wraz z rozwojem idei.

Tagi: ośrodek, marketing, masaż | Struktura strony